15 Mart 2013 Cuma

Ordu Üniversitesinde Eğitim Sen Üyelerine Yönelik Hak İhlallerine Karşı Akademi Susmayacak Platformunun Açıklaması



Ordu Üniversitesi, Ünye İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi’nde 
Sistematik Baskı!
Panele Katılan Öğretim Üyesine Ceza,
Kapısına Kokart Asan 7 Öğretim Üyesine Soruşturma…

Ordu Üniversitesi Ünye İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi’nde YÖK  Yasa Taslağı  ile ilgili bir panele katıldığı için bir öğretim üyesine “uyarı cezası” verilmiştir. 

Ayrıca aynı öğretim üyesinin de içerisinde yer aldığı 7 öğretim üyesi hakkında üyesi bulundukları Eğitim Sen’in hazırlamış olduğu “İnsan, Toplum, Doğa Yararına Üniversite İstiyoruz” yazılı kokartları ve “Üniversite A.Ş. İstemiyoruz” yazılı afişi kapılarına astıkları için “çalışma bürosunun kapısına izinsiz afiş asmak” suçlamasıyla soruşturma açılmıştır.  
 

Aynı fakültede daha önce de Eğitim Sen üyelerinin sendikal faaliyetlere katılmaları engellendiği gibi dünyanın saygın üniversitelerinden aldıkları davetler üzerine yurtdışında görevlendirilmelerine de engel olunmuştur. 

Eğitim-Sen Genel Başkanı Ünsal Yıldız, henüz son dönemdeki soruşturmalar başlatılmadan önce yaşanan hak ihlalleriyle ilgili olarak Rektör ve Dekan’la görüşerek sendikanın üyelerinin yanında olduğunu göstermiştir.   
 
Eğitim-Sen Genel Başkanı’nın yanı sıra Ordu Üniversitesinde yaşanan bu  hak ihlalleri konusunda Rektör ve Dekan  ile görüşmek üzere Akademi Susmayacak Platformunu  temsilen bir grup akademisyen 11 Mart 2013 tarihinde Ordu’ya gitmiş; ancak bir hafta öncesinden  randevu alınmış olmasına rağmen Rektör, görüşmeden birkaç saat önce randevuyu iptal etmiştir. Rektör Yardımcıları ile görüşme talebi ise reddedilmiştir.  
 
Bir öğretim üyesine verilen “uyarı cezası” ve 7 öğretim üyesi hakkında açılmış olan bu son soruşturma Ordu Üniversitesi’nde özellikle Eğitim Sen üyelerine yönelik olarak sistematik hale dönüşmüş hak ihlallerinin son örnekleridir. 

Türkiye’nin mevcut Anayasa ve yasaları eleştirilerek, demokratikleşme iddiasıyla yeni anayasayı tartıştığı bir dönemde sendikal haklar gibi en temel hakları yok sayan ve akademik teamüller çiğnenerek gerçekleştirilen cezalandırmalar ve soruşturmalar ile akademik özgürlüklerin baskılanması kabul edilemez. 

Her biri Türkiye’nin önde gelen üniversitelerinden doktoralarını almış, yurtdışındaki üniversitelerden bilimsel çalışma davetleri, ödüller ve TÜBİTAK gibi saygın bilim kurumlarından burs alan bu genç akademisyenlerin akademik ve sendikal faaliyetlerine yönelik baskılara son verilmeli ve hukuksuz soruşturmalar derhal geri çekilmelidir.  

AKADEMİ SUSMAYACAK PLATFORMU

Hiç yorum yok: