15 Mart 2013 Cuma

ÜNİVERSİTE DAYANIŞMA PLATFORMU



                                        Üniversitede Yaşanan Baskı ve Hak İhlallerine Karşı
Ortak Mücadele Etmek Amacıyla
Üniversitelerde Örgütlü 32 Kurum
“ÜNİVERSİTE DAYANIŞMA PLATFORMU”
Adıyla Bir Araya Geldi.

Uzun bir süredir giderek yoğunlaşan biçimde yaşamın tüm alanları gibi üniversiteler de piyasanın gereksinimleri doğrultusunda yeniden düzenlemektedir. Bu süreçte toplumun diğer alanları gibi üniversitelerde de düşünce ve ifade özgürlüğü engellenmekte; akademisyenlerin, öğrencilerin, üniversite emekçilerinin en temel hakkı olan güvenceli çalışma ve akademik/bilimsel faaliyetlerin özgürce yerine getirilmesi için gerekli koşullar sistemli biçimde ortadan kaldırılmaktadır.

AKP iktidarı döneminde, 12 Eylül darbesinin ürünü olan YÖK de kullanılarak üniversiteler ve bilimi piyasalaştırma yönündeki çabalar artmış; bu doğrultuda üniversitedeki hak ihlalleri yoğunlaşmıştır. Bir yandan keyfi soruşturmalar ve atama-yükseltme konusunda cezalandırmaya dönüşen uygulamalar; diğer yandan iş güvencesinin ortadan kaldırılması, sendikal özgürlüklerin sınırlandırılması ve üniversitedeki ya da toplumdaki diğer sorunlara karşı tepki gösteren öğrencilerin tutuklanması gibi biçimlerde ortaya çıkan hak ihlalleriyle birlikte akademik/bilimsel özgürlükler ortadan kaldırılmaktadır.

Akademik özgürlüğün olmadığı bir üniversitede bilimsel faaliyetler, toplumun 
gereksinimlerini karşılamaktan uzaklaşmakta ve egemen ideolojiyi yeniden üretmenin bir aracı haline gelmektedir. 

Bu sürece karşı direnerek toplumu, doğayı bilimsel faaliyetlerinin öznesi haline getiren akademisyenler ise siyasi iktidar ile sermaye çevrelerinin yönlendirmesiyle 
idari soruşturmalara tabi tutulmakta ve üniversiteden uzaklaştırılmaya varan tehditlerle karşı karşıya bırakılmaktadır. 

Üniversitede yaşanan hak ihlallerine karşı durmanın ve akademik özgürlüğü teminat altına alabilmenin yolu, başta sendikalarda olmak üzere örgütlenerek; üniversitenin ve bilimin özgürleşmesi için mücadeleyi ortaklaştırmaktır.

Üniversitede yaşanan hak ihlalleri ve baskılara karşı aşağıda adları bulunan üniversitelerde örgütlü 31 kurum bir araya gelerek “ÜNİVERSİTE DAYANIŞMA PLATFORMU’nu kurduk.

Üniversite Dayanışma Platformu olarak,  toplumun bütün kesimleriyle birlikte, uluslar arası dayanışmayı da oluşturarak; toplum için, doğa için, emek için akademik özgürlükler sağlanana kadar örgütlü mücadelemizi sürdüreceğiz.

Üniversite Dayanışma Platformu
Akademi Susmayacak Platformu
AİBÜ Öğretim Elemanları Derneği 
Barış İçin Akademisyenler  
Eğitim Sen Kocaeli Üniversitesi temsilciliği
Eğitim-Sen AİBÜ temsilciliği 
Eğitim-Sen Anadolu Üniversitesi Temsilciliği
Eğitim-Sen İstanbul 6 Nolu Şube
Eğitim-Sen Ankara 5 Nolu Şube
Eğitim-Sen İzmir 3 Nolu Şube
Eğitim-Sen Mersin Üniversitesi Temsilciliği
Eğitim-Sen Ordu Üniversitesi Temsilciliği
Eğitim-Sen Tunceli Üniversitesi Temsilciligi
İ.Ü Demokratik Üniversite Girişimi 
İstanbul Tabip Odası 
İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği Meclisi
İTÜ Asistan Dayanışması
Kocaeli Üniversitesi Nasıl Bir Üniversite İstiyoruz Platformu (NBU)
Mülkiyeliler Birliği
ODTÜ Asistan Dayanışması
ODTÜ Mezunlar Derneği
ODTÜ Öğretim Elemanları Derneği
Onurumuzu Savunuyoruz Hareketi 
Öğrencime Dokunma 
SES İstanbul/Aksaray Şube
SES İstanbul/Anadolu Şube
Sosyal Araştırmalar Vakfı
Sosyoloji Mezunları Derneği
Suyun Ticarileştirilmesine Hayır Pltf.  
Tutuklu Öğrencilerle Dayanışma İnsiyt. 
Türkiye’de Araştırma ve Öğretim Özgürlüğü Uluslararası Çalışma Grubu (GIT Türkiye)
Üniversite Öğretim Üyeleri Derneği
Vakıf Dayanışma

Hiç yorum yok: